“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under juli 2011

Av Henriette Louise - 31 juli 2011 20:11


Du gamla du fria är för dagen till Therese Alshammar, som tog guld i Sim VM, på 50 meter fritt. GRATTIS THERESE!

//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 30 juli 2011 16:16

  Randig tröja, H&M

Jeagins, Ginatricot

Orange halsband, vet inte vart ifrån

Väska, Mormors gamla

Ring, Hembygdsgården

Silver ring, Erikssons Guld


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 29 juli 2011 22:47

Hejsan!

Idag har jag kollat på Sim VM, gick ganska bra för Sverige.

Therese Alshammar och Sarah Sjöström gick vidare till final på 50 meter fjäril. Therese med bästa tid och Sarah med fjärde tid.

Men det skiljer lite i ålder, Therese är 33 år och Sarah är 17 år!


Senare vid sju tiden kollade jag på DN-galan. Det var en super kväll, och för första gången sedan Stefan Holm slutade var det roligt att se herrarnas höjdhopp.

Men dagens höjdpunkt för mig, var herrarnas spiut och damernas stavhopp!

I herrarnas spiut vann Andreas Thorkildsen (Yehhooo) med ett kast som var 88.43 meter långt! I damernas stavhopp vann Yelena Isinbajeva (Yehhooo) med höjden 4.76

Yelena som förra åren (2010) inte tävlade. VÄRLDEN HAR SAKNAT DIG!

Welcome back on the track! It Will Be Amazing to see you jumping in the World Cup! We Have missed you! Good luck!


Hare bra!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 29 juli 2011 15:40

Jag tänkte börja med dagens outfit, men bilderna blir inge bra, eftersom jag inte har en kroppsspegel. Jag har stått på en pall för att kläderna ska synas= Jag är kort.

Vitt linne, La redoute (beställd)

Oranga shorts, H&M

Svarta nät "cykelbyxor", Ginatricot

Svart och rosa väska, Ginatricot

Orange halsband


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 27 juli 2011 22:26

Hej!

Imorgon så ska jag till Örebro och bada!

Det ska bli skoj!

Men innan vi ska bada, så ska vi shoppa lite i Örebro.

Hoppas på att jag får nånting, lägger KANSKE upp en bild.

Får se hur det blir.


Hade bra så hörs vi när vi hörs.


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 26 juli 2011 23:49

Dagar som dehär förstår man hur lyckligt lottad man är att få leva det livet som vi gör. Njuta varje dag. Vi lever livet. Alltför mångas liv blev allt för korta sedan vansinnesdåden i Oslo.

Så många liv som släcktes alltför tidigt. Så många som inte har få hunnit uppleva livet. Njuta av livet. Leva sin dröm.  För att en man, en sjuk man (!), vill få uppmärksamhet och utlöser en bomb vid regeringen i Oslo. Och som om inte det var nog, åker han vidare mot ön Utöya och skjuter vilt omkring sig. Går runt i någon timme och bara dödar. Varför? Så många liv som tagit slut. Så många människor som är ärrade för livet. I Norden. I det trygga landet Norge.

Nu lider vi med Norge. Nu handlar det om alla de människor i Norge och övriga Europa som förlorat någon, en syster, en bror, en man eller hustru, en mamma eller en pappa, en käresta eller vän. Det handlar om alla de som inte längre vågar lita på polisen, vars trygghet för alltid är rubbad. Det handlar om dem som ligger sårade på ett sjukhus, de handlar om dem som saknar någon. Nu går alla vår tankar till alla de drabbade.

Sånt här ska inte hända här. I trygga Norden. Här ska vi vara trygga. Här ska vi få njuta av livet med dem vi älskar. Vi ska upptäcka livet, följa våra drömmar och omges av dem vi älskar. Det ska inte hända här.

Det ska inte hända någonstans. Men alltför ofta händer likande saker, världen över. Men bara för att det är så nära, i vårt syster och broders land, just därför är det så nära. Så mycket hemskare. Det hade ju kunnat drabba oss. Men samtidigt får det kanske upp våra ögon, och vi inser hur fruktansvärt liv de människor har som lever i ett land där detta är vardag. Ingen ska behöva genomlida något sånt här.

Vi ska tända ett ljus, tänka på de drabbade och försöka njuta av att vi inte är drabbade, även om det inte känns så. Norges sorg är vår sorg.

  //Henriette Louise

Av Henriette Louise - 22 juli 2011 18:31

Nu så ska jag snart se på FRIIDROTT!!!


Presentation


Hej!
Jag heter Henriette!
Jag älskar att sjunga och så älskar jag matte och Twilight!
Jag bloggar typ aldrig, jag har en gästbloggare som ska hjälpa mig att få fler läsare.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards