“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under december 2011

Av Henriette Louise - 31 december 2011 20:40

Min grej: satt på en pall och ramlade bakåt, och slog i huvudet i skrivbordet. Jag slog även i armbåden i skrivbordet, och mitt ben fick sig en smäll mot golvet. Lyckat -.-


Emil grej: Emil delar rum med Teodor Peterson under Tour de ski. Och när de checkade in på hotellet hade de fått en dubbelsäng. Och den gick inte att dela på. Mitt i natten vaknade Emil till av någon anledning, slog upp ögonen - och två centimeter framför honom var Teodors ansikte. Han blev livrädd, tänkte "Vad jäklar?" och slängde sig bakåt i sängen och när han landade slog han i ena armbågen i nattduksbordet. Det blev en nervsmäll. Så nu får han behandling och går på voltaren. Det ska inte vara någon fara. Inget som påverkar honom i åkningen i alla fall. Nu går han ju på piller.



//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 31 december 2011 20:02

Gott nytt år!

Av Henriette Louise - 31 december 2011 19:47

Hejsan!


Idag var det sprint! På damsidan kom Ida Ingemarsdotter femma. Hanna Brodin jag hade hoppats på, kom inte ens från kvalet -.-

Men vem vann då? Jo, Justyna Kowalczyk, idag också! Vad håller Marit Björgen på med? Tre lopp och ingen seger? OJ DÅ LIKSOM! (OBS! Jag skrev inte superwomen, undra om Justyna ska få heta det?)

Men Marit kom två, och en till Norska trea.


På herrsidan blev topp fyra Ryssland, femma kom Dario, och Petter kom sexa.

Emil Jönsson ramlade i kvartsfinalen och där var hans dag förstörd.


Men nu fick Justyna och Petter varsin fyrverkerilåda. Den som ledde touren på dam och herrsidan idag skulle få en fyrverkerilåda, typ sådant som bildar Kalle Anka.


Ida Ingemarsdotter trodde på mycket smällar

1. Norge bor i hotellet bredvid dem

2. Justyna bor i samma hotell som Sverige (Hon är den enda från polen som är med och tävlar)


Morgondagens lopp gick bra i förra touren för Anna Haag och Charlotte Kalla. Anna kom etta och Charlotte kom tvåa!

Det för de gära upprepa imorgon, bara Justyna är före Marit. !


Hej Svejs!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 30 december 2011 22:42

För länge sedan så avgjordes herrarnas lopp, och vad glad jag är! Inte norsk seger på herrsidan heller! Jippi tjohej!


Axel Teichmann från Tyskland vann, Petter (Grisen) Northug kom tvåa och Dario kom trea!


Sveriges placeringar var inte heller på herrsidan speciellt bra. Daniel Richardsson var bästa svensk.

Han kom på 20:de plats -.-


Sprint imorgon HEJA EMIL OCH TEODOR! HEJA HANNA BRODIN!


Hej Svejs!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 30 december 2011 15:02

Nu är damernas jaktstart avgjord!

Det blev även idag seger för Justyna från Polen, men endast 0.2 sekunder före norskan Therese Johaug!


Marit (Undrar om jag ska sluta kalla henne Superwomen?) Björgen kom "bara" trea.

För att vara Marit är det BARA. Men hon hade dåliga skidor.


Dåliga skidor, ja det ni, det hade alla svenskor. Bästa svenska blev Charlotte Kalla, hon kom elva -.-

Nu börjar det bli lite roligare lopp, det var så tråkigt när Marit vann hela tiden.


Snart är det herrarna, och där tycker jag det ska gå bra för Sverige, och skit för Norge, särskilt en viss Petter (Grisen) Northug.


En grej till Petter (Grisen) Northug utsågs som sveriges bästa idrottare -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.- -.-

När norrmän blir Sveriges bästa idrottare är det inte bra.


Äh sak samma nu är det snart herrarna så nu ska jag dra mig här ifrån


Hej Svejs


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 29 december 2011 17:50

Hej Hej!


Tour de Ski har börjat!

Det var ett kort lopp idag, lite längre än en sprint.


DAMSIDAN:


På damsidan stod Justyna från Polen för segern!

Marit (Superwomen) från Norge kom tvåa

Hanna Brodin från Sverige kom trea!


Jag tyckte det var kul att se annan vinnare en Marit! (IGEN) (Blev ju seger för Kikkan från USA i en sprint förut)



HERRSIDAN:

På herridan stod tyvärr Petter (Grisen) för segern

Dario från Schweiz kom tvåa

En fransman (bryr mig inte om fransmän i skidåkning) kom trea


Marcus Hellner från Sverige kom fyra, Grisen puttade ner honom från pallen.

Det kan man se från två håll, denna gång orkar jag inte bli arg på Grisen så jag väljer

att se från den ljusa sidan: MARCUS KOM FYRA!!


Hej Svejs!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 25 december 2011 19:08

 
Här är första bilden på vad jag fick:
2 armband, örhängen, pengar, parfym, Deo, Almanacka, hudkräm, tvål, En bok om kungarfamiljen, twiligt böckerna, USB-minne, 2 handdukar och en biobiljett


På bilden under är det tre block. 2 med rutor och ett med ränder

    
 


På den näst sista bilden är det Eric Saade skivorna som jag fick, på sista bilden är det CD spelaren som jag fick!



Ja det här var vad jag fick! Vad fick ni?


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 24 december 2011 11:45

Idag är det julafton!!

Jag har redan fått två julklappar, jag fick en bok om kungarfamiljen! JIPPI!!!!!!


Men god jul igen då!


//Henriette Louise

Presentation


Hej!
Jag heter Henriette!
Jag älskar att sjunga och så älskar jag matte och Twilight!
Jag bloggar typ aldrig, jag har en gästbloggare som ska hjälpa mig att få fler läsare.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards