“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under februari 2012

Av Henriette Louise - 27 februari 2012 16:03

Idag lades det ut en bild på Prins Daniel och Kronprinsessan Victorias dotter Estelle. Bild från expressen

Se så söt!


Av Henriette Louise - 23 februari 2012 08:31

Grattis Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel, till eran prinsessa!!

Barnet föddes 04.26 inatt :D

Det var en lycka för mig, men tänk för dem då =)

Grattís igen :)

Av Henriette Louise - 22 februari 2012 19:44

Jag är sur.

Jävligt sur, arg, besviken, ledsen. Över vad?

Jo idag hade jag Nationella Prov i matte, muntligt. Det gick skit.

Det var så jävla lätt, och det gick skit, jag är jävligt arg på mig själv.

Jag som har, och fortfarande har prestationsångest. Den hade gått ner lite på de senaste proven. Men idag var den tillbaka. Jag kunde inte tänka, det var inte alls roligt, jag fick panik, och var sjukt nära att börja gråta.

Men som rukriken lyder: Livet går vidare!


Nu ska jag försöka sluta tänka på detta.


Hej Svejs

//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 19 februari 2012 21:30

Hejsan!

Idag är det söndag!

Vad har jag gjort idag då?

Jo, jag har kollat på TV, mejlat in min SO uppsats, kollat på "Så ska det låta" och nu kollar jag på "Big Brother"


Imorgon ska jag till skolan, och vi har teknik vecka. Får se vad jag tycker om det denna gång, för när vi hade det förra året, så skulle vi bygga en spagetti bro, och det var tråkigt.


Nu ska jag fortsätta kolla på Big Brother, sedan ska jag sova...


Hej Svejs!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 18 februari 2012 21:49

Rukriken, den är så sann. Detta är inget under, Detta är inget mirakel, Detta är pinsamt.

Så sant, så sant. Vad jag pratar om? Det kan jag berätta,  Björn Ranelid Feat. Sara Li gick till final.

Så pinsamt. Eller jag tycker synd om Sara, hon kan sjunga, men ändå måste hon höra massa arga kommentarer nu.

Men Björn han stod där på scenen och pratade och klappade takten. Sen vet jag inte vad han gjorde i sista refrängen men jag tror han försökte sjunga.

Nog om honom!


Ni vet den där jättesöta begåvade, unga tjejen Molly Sandén? Ja, exakt hon som gick till final från Leksand 2009 med Så vill stjärnorna! Hon gick till final idag också, men hennes låt Why am I crying!

Detta var bra i alla fall, Molly, YOU ROCK!


Till andra chansen blev det Andreas Johnsson (SKULLE TILL FINAL) och Youngblood (BRYR MIG INTE)


Hallelujah new world, eller vad fan jag ska säga. Fast Hallelujah är nog fel ord, men new wolrd varför inte, årets melodifestival alltså....

Säger det igen:

Detta är inget under, Detta är inget mirakel, Detta är pinsamt




Av Henriette Louise - 12 februari 2012 11:45

Vad är din Favoritmat?

- Svårt, kanske cos-cos med något till, eller potatisbullar med lingonsylt

 Hur ser din drömkille ut?

- Som Emil Jönsson på sätt och vis. Men drömkille finns egentligen inte. Träffar jag någon som är snäll och trevlig och om jag blir kär, så tror jag inte att utseendet spelar någon roll. 

Favorit program?

- Det är självklart musik och sportprogram. Men ska jag säga ett annat program så säger jag Glamour. 

Vem har varit bäst i idol? (alla sesånger)

- Bäst för att jag var galen var Johan Palm. Men bäst, bäst tycker jag Erik Grönwall!


 Är du kär i någon just nu?

- Inte kär, mest galen i Emil Jönsson. 

Gillar du knäckebröd?

- Det är gott, med ost och gurka på. 

Saknar du Alfred?

- Fan heller

Vem betyder mest för dig i hela världen?

- Min mormor, absolut.

Favoritleksak genom tiderna?

- Vilka frågor! Men det var absolut alla mina mjukisdjur, och min docka som hette Cecilia

 Skulle du vilja skaffa piercingar?

- Jag har i öronen, men på andra ställen, nej. 

Gillar du att skriva noveller?

- Det är roligt, även om min fantasi inte är den bästa, så det blir oftast sanna noveller. 

Vem litar du mest på?

- Än en gång, min mormor. 

Ser du fram emot att byta skola?

- Det ska bli spännande. Men jag kommer självklart sakna Lindgårdsskolan. 

Varför är du beroende av vissa kändisar, är det för att du är kär i dom eller bara för att de är talangfulla? :)

- Jag är egentligen inte kär, kär i någon, det är mer att de är sjukt snygga, men självklart kommer talagfullheten in.

Jag gillar ju inte bara killar, och jag är inte lagd åt det hållet att jag är kär i tjejer så där är det talangen.

Men både och!


Tack Astrid för frågorna!!


Hej Svejs!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 12 februari 2012 10:45

Söndagar är för tråkiga, så tråkiga.

Det händer inget. Okej skidåkning är kul

men det skriver jag ju inte om här.

Jag kommmer att svara på frågorna snart, eller jag håller på att svara på dem, så de kommer upp snart!

Jag fick i och för sig bara en kommentar men den personen var duktig på att ställa frågor, så jag fick 14 frågor i alla fall.


Hej Svejs!


//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 12 februari 2012 07:15

Hejsan!


Eftersom jag är vaken nu, så tänkte jag kolla på ap-tv med Zillah och Totte :)

Man växer aldrig ifrån Zillah och Totte =) Men Molly Sandén är gäst, mest därför jag ska kolla!


Eftersom jag ska bli bra på att blogga så hörs vi senare!


Hej Svejs


//Henriette Louise

Presentation


Hej!
Jag heter Henriette!
Jag älskar att sjunga och så älskar jag matte och Twilight!
Jag bloggar typ aldrig, jag har en gästbloggare som ska hjälpa mig att få fler läsare.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards