“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under februari 2013

Av Henriette Louise - 22 februari 2013 20:50

Jag bloggar inte ens på min sportblogg för tillfället, jag har inte tid. 

Jag ville dock bara uttrycka mig om saker som jag inte kan ta på sportbloggen, lite saker jag irriterar mig på. 


Jag undrar först, alla tjejer. Varför sminkar ni er? Jag är också tjej, men inte sminkar jag mig för det, jag vill veta, vad är det som gör att smink får er att känna er mycket vakrare? Jag undrar om smink är en nödvändig grej i vardagen för att tjejer ska kunna ha ett bra självförtroende, ha samhället utvecklats så dåigt att folk har sånt dåligt självförtroende så man inte ens vågar visa sig utan smink, det är inte bra i sånna fall. 


Jag blir även fundersam när jag hör folk som inte vågar gå emot sina lärare, som gör exakt som de säger, följer minsta   lilla sak de säger. Jag vet att man ska lyssna på lärare, men om vi ska gå runt i ett samhälle och inte våga uttrycka vad vi känner, och vad vi vill, gå vår egen väg och alltid lyssna på andra, vara bekväma men samtidgt väldigt osäkra i oss själva, om vi ska vara så, då är samhället påväg utför. 


Jag har fått nog av att höra att jag ska bli som andra, det är det värsta jag kan höra. Jag kan inte bli som andra, jag vill inte vara som andra, jag vill gå min egen väg, och inte få höra vad jag ska göra, och jag bör därför se till att bli chef, det blir jobbigt för mig i jobblivet annars. Men nått som ni kan ta nytta på, be aldrig mig göra något mer än en gång, säger jag nej första gången, sluta tjata då, men jag vill be er alla, att gå er egen väg, våga säga ifrån om ni inte håller med. 


//Henriette

Presentation


Hej!
Jag heter Henriette!
Jag älskar att sjunga och så älskar jag matte och Twilight!
Jag bloggar typ aldrig, jag har en gästbloggare som ska hjälpa mig att få fler läsare.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards