“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg under januari 2011

Av Henriette Louise - 29 januari 2011 21:45

Ja, på en vecka borde det hända mycket.

Men nej inte alls. 

Jag har tråkigt liv.

Igår var det Let´s Dance och Anders Bagge åkte ut

Han blev utslagen av Alexandra som klarade dansduellen för tredje veckan på rad! 


Idag var det final i Fångarna på Fortet!

Det var Skidlandslaget mot kampsportarna

Skidlandslaget vann! Jippi vad glad jag blev!!!!


Jag ska försöka blogga oftare, lovar det...


   Skidlandslaget vinnare av Fångarna på Fortet 




//Henriette Louise 

Av Henriette Louise - 16 januari 2011 22:40

Ursäkta ursäkta ursäkta! 

Jag har bara inte haft tid. Det har hänt så mkt. Jag har t. ex fått svar av Anna Haag och Emil Jönsson på några frågor!!! 

Jag har under helgen vart på konfaläger, det var kul, om det inte hade vart morgon bön kl 8... Men annars har det inte hänt så mycket. Jag har ett väldigt tråkigt liv...

Hejdå


/Henriette Louise 

Av Henriette Louise - 9 januari 2011 20:45

Ja, jag skulle ju skriva om herrarnas lopp i tour de ski också, men det är ingen idé. Markus Hellner slutade på 14 plats...


Jag tänkte nu säga att Anna Haag mår bra, med vila så kommer hon lätt ta igen sig fram till VM. 


Men Anna skrev såhär på sin blogg idag:


Vaknar under natten med en diffus känsla i halsen, torr, svullen, irriterad eller något i den stilen. Svepar lite vatten, och känslan försvinner. Somnar om med ett leende, ”det var ju inget, i morgon kommer jag att få åka och ge järnet”. Vaknar ett par timmar senare när klockan ringer. Känner inte efter så mycket, utan byter om och sticker ut och joggar. Kroppen känns bra. Eller så bra den kan kännas efter sju tuffa tävlingar, på nio dagar. Den diffusa känslan är dock åter. Ringer Emil och säger att jag åker trots att något retar/känns i halsen. Pratar med Grip, säger bestämt att ”du, jag har retningar i halsen men det skiter jag i, för jag tänker åka!”. Åker till stadion, träffar på Södergren som ”känner sig lite hängig, tung i huvudet och torr i halsen, så jag åker inte”. Det känns som en käftsmäll. För precis så känner jag, förutom tungheten i huvudet då. Testar ändå skidorna, försöker tänka på annat. T.e.x hur det kommer att kännas att åka uppför backen. Åker ett varv inne på stadion, väljer ett par skidor. Stannar till vid Grip och säger som det är- ”Du Grip, det känns i halsen när jag åker. Något stör, det irriterar liksom…”. Ringer Ingesson som bara lyssnar på det jag säger. Frågar mig själv vad jag gjort om det hade varit vanlig träningsdag. ”Då hade jag vilat”. VM kommer upp i tankarna, fjolårets OS likaså. En teamsprint där vi vann ett guld, men något retade i halsen. Sedan var säsongen i princip över. Beslutet blev då lätt. Jag startar inte.

Ibland kan det vara bra mycket tuffare att säga ”jag åker inte” än att säga tvärtom. Oavsett hur nervös jag är. Jag är ju liksom inte den som ger upp. Idag fick jag kämpa med mig själv innan jag tog beslutet. Det satt långt inne. Men jag resonerade så att hade jag haft något att göra med pallplaceringarna, eller framförallt chans på att vinna. Då hade jag vart i ett annat läge. Nu skulle jag få åka i ett ingensmansland, med tankar som ”gör jag rätt?” och ”är jag frisk?”. Antagligen hade jag också vaknat upp med en rejäl dunderförkylning i morgon bitti. Har jag tur nu, så vaknar jag upp pigg och kry i morgon, har jag lite flyt så får jag en lätt förkylning på någon dag. Hade jag startat hade varit som att köpa en förkylning till billigaste pris, utan att behöva kämpa om det.

Så i efterhand var beslutet rätt enkelt. Men när jag gått och längtat efter att få utmana backen, köra mig rejält slut, försöka plocka placeirngar och få vara med och kriga hela vägen in.. Ja, då är det inte enkelt!



http://annahaag.com/


Läs hennes blogg! Hon skriver klokt!



//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 9 januari 2011 13:03

För ca 50 minuter sedan började finaldagen av Tour De Ski. 

Inför dagen var Charlotte på en 6 placering och Anna på en 7 placering. 

Innan start kom beskedet att Anna hoppar av Touren för hon hade problem med luftrören, och ville inte riskera något inför VM.

Kowalczyk vann, väntat. Charlotte körde nyss in i mål på en fin fin 5 placering. Så det var starkt jobbat ändå! Synd att hon inte fick till det igår. För då hade det kunnat blivit en match! Men Charlotte ska vara nöjd med det hon gjorde, och i intervjun som var nyss med henne så verkade hon ganska nöjd i alla fall med det hon gjort. 


Charlotte och Anna ska vara riktigt nöjda med deras Tour. 

Vissa lopp var inte deras lopp, men dem kom ju faktiskt 1 respektive 2  i ett lopp.


Nu får vi hoppas att Kalla inte är allt för besviken, och att Haag kan bli frisk så dem båda kan köra om medaljer i VM. 


Men ändå så tycker jag att båda två gjorde en bra tour!


Vad tycker ni??  


Ska skriva om herrarnas lopp som går av stapeln om ca 1 h. 



//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 9 januari 2011 01:17

Hej!


Ska ta er igenom min dag!

Jag har vart med Sanne och Ellen, vi spelade typ TP och inte så mycket mer än det. 


Jag missade skidorna tour de ski, men tydligen gick det skit för sverige. 


Men dem som skulle intervjua var lika ivriga för det. Tillome Anna Haag som alltid brukar hålla humöret uppe under intervjuer, lät sur.


Men ja jag har inte gjort så mycket mer. Jo just ja fångarna på fortet, där skidlaget leder kampen om finalen! YES!!!!!!


Nu så ska jag sova, för imorgon (Senare idag, klockan är typ 1:00 på natten liksom) ska det bli avslutningen av Tour de ski, liksom lite små läskigt efter Sveriges miss idag. På damsidan har vi Charlotte på plats 6 och Anna Haag på plats 7. Charlotte har siktet på plats 3, och Anna, ja hon vet inte riktigt vad hon skulle tro eftersom avståndet till Charlotte är så pass stort som det är. 


Men ajja ha de bra så skriver jag om morgondagen och så ska ni få höra om morgondagens lopp också!


Hej då 



//Henriette Louise

Av Henriette Louise - 6 januari 2011 15:25

Hej allihoppa!


Idag har det väl inte hänt så mycket.

Som vanligt har jag kollat på Tour  de ski.

Lysande lopp för svenska top damerna idag också!

Charlotte Kalla och Anna Haag gjorde lysande lopp båda två. 

Charlotte var jättenära att få bonussekunder när två italienskor

spurtade förbi henne. Kalla 4 efter dagens lopp, men hon sa att hon ändå är rätt så nöjd. Hon sa att hon inte trodde hon skulle kunna bli glad efter gårdagens lopp.

Anna Haag var riktigt stark idag, och plockade en placering. Hon låg efter en finska i starten, men körde ganska fort ikapp och om. 

Finskan låg bakom Anna hela tiden, tills upploppet typ, då Haag drog iväg. Anna sa att hon var mycket nöjd över dagens lopp, och hoppades att hon skulle kunna plocka ännu fler placeringar. Hon beskrev sitt lopp som att hon var ledarhund åt finskan, för hon låg bara där, och hade inte ork att dra. 

Hon sa även att hon hade en väldigt hög puls, nästan hennes max puls, så hon var lite orolig om hennes luftrör skulle hålla, (med tanke på hennes astma) men blev överlycklig när dem gjorde det.


Alltså två nöjd tjejer!



Ikväll blir det damernas skidskytte, med bland annat Helena Ekoholm och hennes syster Jenny Jonsson. (Olika efternamn beror på att Helena är gift)

Lycka till!!!


Blir inge tour de ski imorgon, vilodag för dem

På lördag blir det inge för mig tror jag, tror jag ska va med Sanne och Ellen!! 



Men kom ihåg tävlingen!!!!


Hej då


//Henriette Lousie

Av Henriette Louise - 5 januari 2011 23:32

Hej!


Nyss nu för ett litet tag sedan, kom jag på att jag ska lägga ut länkar till dem bloggar jag följer..


Här är dem bloggarna jag följer:


http://beccajansson.blogg.se/

http://mollysanden.se/

http://shenie.blogg.se/

http://blogg.mama.nu/tess-blogg/

http://blogg.amelia.se/hanna-hedlund/

http://annahaag.com/

http://www.emiljonsson.se/

http://ellensofiasahlberg.blogg.se/


Och här är några bloggar jag kollar på ibland:

http://blogg.amelia.se/johanna-toftby/

http://blogg.amelia.se/claudia-galli/

http://blondinbella.se/

http://zarish.blogg.se/


Och så ett par bloggar jag vill följa men dem bli aldrig uppdaterade:


http://jennykallur.se/start.aspx

http://sannakallur.se/start.aspx



Kolla gärna in dem här bloggarna!!



Idag har jag inte gjort så mycket, mer än tour de ski.

Loppen var sprintar.

Charlotte var Sveriges stora hopp, men Charlottes dag slutade efter kvartsloppet. Ingen trodde inte ens hon själv att Anna Haag skulle ta sig från kvartsfinalen, men den lilla tjejen skrällde!!


//Henriette Louise





Av Henriette Louise - 3 januari 2011 23:25

Vilka hjältar! 


Idag har jag kollat på Tour De Ski 

och i alla fall på damsidan går det riktigt bra för sverige

Idag så vann Anna Haag ett lopp och Charlotte kom tvåa i samma lopp!

Bra jobbat tjejer!

Nu ligger Anna på en 7 plats med 4 grenar kvar. Charlotte ligger på en 2 plats med 4 grenar kvar!

Men snacka insats, och snacka form!

Dem är helt enkelt bäst!

  

Här är en bild på dem två hjältarna! 



//Henriette Louise

Presentation


Hej!
Jag heter Henriette!
Jag älskar att sjunga och så älskar jag matte och Twilight!
Jag bloggar typ aldrig, jag har en gästbloggare som ska hjälpa mig att få fler läsare.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards