“Det krävs mod att fullfölja drömmar”

Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Henriette Louise - 8 januari 2013 18:01

Jag och gym är ingen bra kombination, men idag var det ändå rätt bra. En kompis drog med mig, och jag gick med på det om vi inte lyfte massa vikter och skit. 

Jag tänkte börja med att springa, men min hälsena klarade inte av det, så jag cyklade istället. Sen gick jag mest runt där inne och trodde att jag var duktig, och inte leka med vikter blev det inte mycket av. 

Körde sånna där benböj med armarna på en bänck, ingen aning om namnet, började med 5 kg i knät, vips var jag uppe i 25 kg, ingen aning om hur. 

 

För lite bättre förklaring på vad jag menade. (Inte jag på bilden, klicka på den för att komma till dess rätta ägare)


Lyfte även en stång, inge bänkpress eller marklyft, jag vet inte namnet, man har stången hängande, tar den till bröst höjd, och sedan upp. 

Slog även rekord där, har bara orkat stången förut, nu orkade jag dessutom två 5 kg vikter. (Alltså en på vardera sida. Klaga inte på mina extremt svaga armar, okej?)


Körde även pushdown, och är extremt glad! Även om jag bara drog en gång på den vikten, så klarade jag 35 (!) kg! Vikten låg annars mest på 15 kg. 

Tre PB är jag nöjd med! Eller vad säger ni? (Räkna bort att jag är svag helst)


Nu ska jag plugga, börjar ju skolan imorgon!


//Henriette 

 

Av Henriette Louise - 8 januari 2013 11:30

Tjatja bloggen !!!!


Nu sitter jag hemma och pluggar. 


Igår var jag på Ikea igen och köpte lite saker till rummet. Nu är mitt rum nästan klart  . Jag vill ha lila kuddar också, men jag har inte hittat några. Här lite bilder på rummet.             



Nu ska jag gå och leta efter något att äta sen ska jag fortsätta plugga hela dagen. Jag har så mycket som ska vara klart  imorgon när skolan börjar.



PUSS//Henrys homie

Presentation


Hej!
Jag heter Henriette!
Jag älskar att sjunga och så älskar jag matte och Twilight!
Jag bloggar typ aldrig, jag har en gästbloggare som ska hjälpa mig att få fler läsare.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards